Kampania Kampania
Złota kula

Założenia

Głównym założeniem kampanii było stworzenie uniwersalnego i nowoczesnego języka współczesnej komunikacji marketingowej, który promowałby obraz Hansa Memlinga „Sąd Ostateczny”. W niebanalny i bardzo przystępny sposób chcieliśmy się odwołać w przygotowanej koncepcji nie tyle do samego obrazu, co jego duchowości i ponadczasowości. Pomysł całej kampanii został oparty na ekspozycji elementu kuli wziętej wprost z obrazu Memlinga, na której spoczywają stopy Chrystusa. Kula jest niemym symbolem absolutu, który zstąpił na ziemię i pojawia się w naszej codzienności.

Kampania

Pierwszym etapem kampanii była część teaserowa. W ramach tej części kampanii zostały przygotowane projekty graficzne ze złotą kulą wygenerowaną w 3D (w formie przestrzennej), wyeksponowaną na czerwieni z logo MNG, która była głównym motywem przewodnim całości komunikatu teaserowego. Plakaty, citylighty, plakaty na słupach, a także profile w mediach społecznościowych eksponowały złotą kulę przez okres 2–3 tygodni.

Drugim etapem kampanii była przygotowana kampania wyjaśniająca. Przygotowany wcześniej model kuli wykorzystany podczas działań teaserowych został przeniesiony oraz wkomponowany w zdjęcia różnych miejsc w Trójmieście. Dzięki temu stworzyliśmy konkretne visuale, na których został oparty cały przekaz wykorzystywany w kampaniach outdoorowych oraz pełnej sferze komunikacji, której głównym zadaniem jest budowanie skojarzenia z obrazem Hansa Memlinga.

Kompozycje

Spot

Spot

W ramach działań kontynuujących rozpoczętą rok wcześniej kampanię przygotowaliśmy spot promujący tryptyk Hansa Memlinga. Pomysł na spot podobnie jak w przypadku przygotowanych wcześniej statycznych visuals został oparty na ekspozycji elementu kuli wziętej wprost z obrazu Memlinga, na której spoczywają stopy Chrystusa.

Spot

W filmie wykorzystano różne, współczesne technologie audiowizualne. Plan filmowy zajął około 8 dni zaś postprodukcja spotu ponad pół roku. Autorem muzyki do spotu oraz finalną postprodukcją dźwięku został uznany gdański kompozytor, Stefan Wesołowski. Ścieżkę dźwiękową nagrano na żywo w kościele św. Trójcy w Gdańsku. Miejsce to charakteryzuje się doskonałą akustyką. Dzięki temu zabiegowi uzyskaliśmy dużą przestrzenność dźwiękową i odpowiednią wyrazistość wybranego podkładu muzycznego. Tekstem towarzyszącym nagranemu utworowi są łacińskie słowa „Ultimum Judicium”, które w wolnym tłumaczeniu oznaczają „Sąd Ostateczny”.

Premiera spotu

17.10.2018 roku w jednym z kin Gdańska odbyła się uroczysta premiera spotu. Widzowie, którzy przybyli tego dnia na miejsce mieli okazję zobaczyć film na dużym ekranie oraz porozmawiać z twórcami. Tego samego dnia spot trafił już bezpośrednio do sieci na platformy youtube.com, facebook oraz vimeo.com. Kilka dni po premierze film został wyróżniony przez portal Ads Of The World trafiając na stronę główną.

Premiera spotu Premiera spotu
Identyfikacja graficzna
Branding
Branding Branding Branding Branding Branding Branding Branding
Złoty tramwaj / złota kula

Złoty tramwaj / złota kula

Dodatkowymi ambientowymi elementami całej kampanii były również tramwaj oklejony złotą folią oraz model złotej kuli. Jeżdżący od momentu rozpoczęcia kampanii po trakcjach Gdańska „złoty tramwaj” spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem wsród mieszkańców, turystów jak również lokalnych mediów. Dzięki temu zorganizowano w mediach społecznościowych kilkanaście konkursów oraz pojawiła się dość znaczna ilość publikacji prasowych. W 2018 roku w ramach dalszych prac nad kampanią promującą tryptyk, mający średnicę około 2,5 metra i ważący około 800 kg model złotej kuli został umieszczony w centrum Gdańska. Obiekt cieszył się również dużą popularnością i był także wykorzystywany w przeprowadzanych cyklicznie akcjach social media.

Making of

Making of

Nagrody

* COMMUNICATION ARTS: Ilustracja | 2020 | US
* VEGA DIGITAL AWARD 2019: Kultura | 2020 | US
* VEGA DIGITAL AWARD 2019: Muzyka | 2020 | US
* VEGA DIGITAL AWARD 2019: Sektor Publiczny | 2020 | US
* RED DOT | Brands & Communication | 2019
* Design Award | GOLDEN PIN | 2019 | TW
* Brąz | European Design Awards | 2019
* Brąz | European Design Awards | 2019
* Nominacja | PROJEKT ROKU | 2019 | PL
* Grand Prix | FilmAT Festival | 2019 | PL
* Winner | DNA Paris Awards | 2019 | FR
* Nagroda Główna | PGDAwards | 2019 | PL
* Srebro | KTR | 2019 | PL
* Nominacja | KTR | 2019 | PL
* Shortlists | The ONE SHOW | 2019 | US
* Special | GERMAN DESIGN AWARD 2019 | GER
* Excellence | HGDA: Film | 2018 | HKG

* Excellence | HGDA: CI | 2018 | HKG
* Srebro | IVIA | 2018 | UK
* Nominacja | PROJEKT ROKU: Grand Prix | 2018 | PL
* Nominacja | PROJEKT ROKU: Forma | 2018 | PL
* Brąz | JBA 2018 | 2018 | AUT
* Best in Show | CIDAwards | 2018 | US
* Platyna | CIDAwards | 2018 | US
* Design Award | GOLDEN PIN | 2018 | TW
* Nagroda Miasta Gdańska | Kultura | 2018 | PL
* Wyróżnienie | PGDAwards | 2018 | PL
* Wyróżnienie | PGDAwards | 2018 | PL
* Srebro | KTR | 2018 | PL
* Srebro | IDA Awards | 2018 | US
* Wyróżnienie: IDA Awards | 2018 | US
* Nominacja | GERMAN DESIGN AWARDS | 2018
* 2 Nagroda | Kampania | Muzeum Widzialne | 2017 | PL
* 3 Nagroda | Branding |Muzeum Widzialne | 2017 | PL